Dobrý den, karanténa nám pokračuje, tudíž i naše domácí příprava.....
Co nás tento týden čeká:
Určitě pokračovat ve čtení.. od str. 23 - 26 stačí, průběžně se vracet k již přečtenému... náhodně volit dětem slabiky ke čtení:-), ať se nenaučí celý slabikář zpaměti... Výborná pomůcka je tzv. dyslektické okénko (do papíru se vystřihne okénko cca 0,7cm na 1cm, dle velikosti písmen ve slabikáři) a dětem se náhodně posouvá, aby byla vždy vidět pouze slabika.
Psaní: pokud se Vám již podařilo psát E, zkusit napsat slabiku ME. Opět na velký čistý papír A4 předepsat slabiku ME - nechat dítko, několikrát obtáhnout (barevně, pastelkami - máme veselé barevné písmenko..)

Pokud zvládají, udělat linky na čistý papír, na začátek řádku předepsat ME, děti obtáhnou (obyč.tužkou) několikrát a dokud si to ručka pamatuje, dopíší řádek... max. 3 řádky denně. Buďte trpěliví, nepřetěžujte je. Hlavně ať se drží na řádku. Velká pomoc by byla, kdyby děti vybarvovaly velké obrázky (ne malé titěrné omalovánky). Důležitý je klid a prostor na práci, aby se děti mohly soustředit....
Matematika - tento týden bychom měli začít číslo 3. Rozvinout u děti představu pojmu číslo 3, tzn. např. udělat hromádky, vždy po 3kusech (3trička, 3hračky, 3hrnky..apod.), aby děti počítaly jednu po druhé. Zkoušet je zda si pamatují a umí spočítat 1hrníček, 2hrníčky apod....
Ve středu, pokud již budou počítat bez chyby a budou mít představu vytvořenou, zkusit psát 3. Zase stejně jako když se učíme novou slabiku. Pro děti je to velmi těžké číslo (1byla rovná a špičatá, 2hlavička kulatá a 3 má dvě bříška buclatá....). Na čistý papír napiště několik 3 - různě veliká, popsat celý papír trojkami (tak cca 9x) děti, ať barevně obtahují...
Uvidíte jak Vám půjde práce od ruky, důležité je každý den alespoň chvilku u práce vydržet, aby děti plně neodvykly povinnostem...
Kdyby cokoliv jsem tu pro Vás lausmanovast@specdcbynov.cz.... už se na Vás moc těším....